AvansConnect

Een belangrijk onderdeel van de Ambitie 2025 is “co-creatie” met het werkveld. Naast dit samenwerken zijn we hard bezig flexibilisering en personalisering van het onderwijs voor de student mogelijk te maken. In dit kader werd AvansConnect in 2020 gelanceerd. Dé plek waar docenten, studenten en het werkveld – Avans breed - elkaar online ontmoeten om aan de slag te gaan.

AvansConnect is een overzichtelijke online omgeving waarbinnen organisaties, bedrijven, docenten en studenten elk op een voor hen geschikt moment kunnen werken. Waar studenten opdrachten – denk aan stages en afstudeerplekken - kunnen vinden. Waarin docenten hun relaties met het werkveld kunnen onderhouden. Bedrijven en organisaties hun opdrachten kunnen plaatsen. En waarin studenten een keus kunnen maken uit het aanbod.

Indienen-goedkeuren-uitvoeren

Op AvansConnect kunnen bedrijven en organisaties stage-, afstudeer- en multidisciplinaire opdrachten indienen. Deze opdrachten worden door de opleidingen beoordeeld en onderwijs gereed gemaakt. Daarna worden ze voor studenten op AvansConnect geplaatst. Studenten kunnen vervolgens contact opnemen met bedrijven over deze opdrachten om tot een gedetailleerde opdrachtformulering te komen. De opdracht wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de daarvoor binnen een opleiding aangewezen medewerker(s)/commissie(s). Na goedkeuring kan de student (of een groep studenten) starten met het uitvoeren van de opdracht. Een efficiënte, laagdrempelige en makkelijke manier om elkaar te vinden dus!

Ben jij net zo enthousiast als wij en wil jij kennis maken met AvansConnect? Bezoek de AvansConnect inlogpagina.

Kennismaken met AvansConnect

Vervanging van SAM

Inmiddels is 60% van de academies overgestapt van SAM (of een ander programma) op AvansConnect. De software van SAM draait bij elke academie apart. Daarmee kon in eerste instantie veel op maat gemaakt worden, maar tegelijkertijd werd dit systeem steeds lastiger te beheersen. Door alle aanpassingen op academieniveau is het moeilijk om te weten wat waar kan of hoe problemen opgelost kunnen worden. Dit is ook meteen het grote verschil met AvansConnect. Dat is simpelweg één grote bak met informatie.

Eén login voor het werkveld

Voor bedrijven betekent AvansConnect overzicht en eenvoud. Zeker voor grotere bedrijven en organisaties, die opdrachten willen plaatsen. Waar zij voorheen voor elke opleiding en/of academie een aparte login nodig hadden, is er nu één login voor heel Avans. Daarmee hebben bedrijven en organisaties in één oogopslag inzicht in alle geplaatste opdrachten.

De mogelijkheid om een vacature uit te zetten onder meerdere academies is ook een hele verbetering die het werkveld veel tijd bespaard! Met het gebruiksvriendelijke systeem wijst het plaatsen ‘an sich’ zichzelf en is dus laagdrempeliger. Daarnaast kunnen opdrachten ‘schuiven’ van de ene naar de andere academie als deze daar beter aansluiten. Vanuit het perspectief van het werkveld kun je zeggen, dat het nieuwe AvansConnect eigenlijk heel logisch is qua proces.

AvansConnect voor academies

Het platform kan door elke academie en dienst gebruikt worden. De eerste stap hierbij is de configuratie en inrichting van het systeem. Dit gebeurt door het projectteam van AvansConnect in samenwerking met medewerkers van het desbetreffende academiebureau. Dit om ervoor te zorgen dat de processen goed op elkaar aansluiten, zodat alles mooi samenwerkt.

AvansConnect op iPad

Uiteraard blijven docenten ‘aan zet’ om opdrachten actief te maken voor hun studenten en contacten te onderhouden met het werkveld. Om hen te ondersteunen in de communicatie met bedrijven zullen vanuit Avans ook diverse communicatiemiddelen ontwikkeld worden.

Efficiëntie voor studenten

Voor studenten zal AvansConnect binnenkort toegankelijk zijn vanuit het nieuwe portaal Avans One. Ook notificaties komen dan via dit portaal binnen en niet zoals voorheen binnen SAM en dan nog een kopie per mail. Hierbij is goed gedacht aan de ‘student journey’ en hoe we de Avans architectuur qua systemen zo handig en duidelijk mogelijk kunnen maken.

Betrokkenen

  • Stage- en afstudeercoördinatoren van diverse opleidingen.

  • Sam gebruikersgroep

  • Buddy coördinatoren

  • Studenten en docenten

  • Relatiemanagers

  • Medewerkers van het Avans Ondernemerscentrum

  • Mendix ontwikkelaars

  • Product Owner en Scrum Master “Samenwerken met het werkveld”

Contact

Ben je al gebruiker van AvansConnect en heb je vragen? Dan kun je deze via Servicepunt aan ons kwijt.

Wil je meer informatie of heb je vragen of opmerkingen over dit project? Neem dan contact op met functioneel beheerder Saskia van loon of Tom van der Burght, Product Owner AvansConnect.

Nieuws

Avans kiest voor eigen CRM-functionaliteit

2 mei 2022

Ook bij Avans is er behoefte aan een Customer Relationship Management-systeem (CRM) om onze samenwerkingen te ondersteunen. De bestaande CRM-systemen zijn voornamelijk ontwikkeld voor grote commerciële organisaties met...

1 1