Avans kiest voor eigen CRM-functionaliteit

Ook bij Avans is er behoefte aan een Customer Relationship Management-systeem (CRM) om onze samenwerkingen te ondersteunen. De bestaande CRM-systemen zijn voornamelijk ontwikkeld voor grote commerciƫle organisaties met duizenden klanten. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze eigen CRM-functionaliteit te ontwikkelen, als onderdeel van ons platform AvansConnect. Dat brengt een aantal voordelen met zich mee. Een CRM-systeem is bedoeld om de communicatie met klanten te centraliseren, optimaliseren en stroomlijnen.

Schermweergave AvansConnect

In 2021 hebben we onze wensen voor een CRM op een rij gezet. Op basis daarvan kwam Mendix als beste platform uit de bus. Mendix is ook het platform waarop AvansConnect is gebouwd, de plek waar docenten, studenten en het werkveld elkaar online ontmoeten. Dat biedt ons de kans om AvansConnect uit te breiden met een CRM-functionaliteit. De voordelen:

  • AvansConnect heeft nu al een werkende CRM-functionaliteit.

  • We kunnen deze functionaliteit zelf uitbouwen op basis van de wensen van gebruikers.

  • AvansConnect beschikt al over een rijke, dagelijks groeiende database aan relaties.

De CRM-functionaliteit in AvansConnect is nu nog in ontwikkeling. We gaan de functionaliteit uitbouwen op basis van de huidige co-creatieprojecten die in beeld zijn. En natuurlijk doen we dat in overleg met onze stakeholders, zoals de stage- en afstudeercoördinatoren.

Volwaardige, Avansbreed inzetbare CRM-functionaliteit

De product owner en business analist zijn inmiddels in gesprek met de academies om behoeftes op te halen. Zo gaan we een volwaardige CRM-functionaliteit ontwikkelen, die Avansbreed inzetbaar is. Daarmee kunnen we onze relaties beheren en de huidige samenwerkingen ondersteunen en laten groeien.