ServicePunt

Eén centraal, digitaal punt voor alle medewerkers en studenten binnen Avans. Waar iedereen terecht kan voor service-gerelateerde vragen, informatie, storingen en verzoeken. Waarin meldingen goed opgevolgd kunnen worden. Een systeem, dat gaandeweg ook steeds verder uitgebreid en completer wordt. Dat is ServicePunt.

ServicePunt achtergrond
  • Status In gebruik
  • Doel Alles op één plek

Eenvoudig zelf regelen

Sinds 2020 werken alle academies en diensteenheden binnen Avans met ServicePunt. Hét systeem voor het melden van storingen en incidenten, het opvragen van informatie en het doen van diverse aanvragen. Eén punt waar iedereen voor uiteenlopende zaken terecht kan. Denk bijvoorbeeld aan problemen met een laptop of inloggen, vragen over reiskostenvergoeding bij een stage in het buitenland of heel praktische zaken als een afspraak maken met een decaan of het melden van een knipperende lamp op kantoor.

Maar ook het lenen van middelen die je voor je studie of voor het geven van onderwijs nodig hebt of het lenen van een fiets, paraplu of oplader. Het aanvragen van catering bij een overleg of bijeenkomst, aanvragen van een (tijdelijke) medewerkers- of servicepas. Al deze aanvragen zet je eenvoudig in ServicePunt. Dat maakt dat medewerkers en studenten veel meer zelf kunnen regelen op eenvoudige wijze.

Servicepunt op devices met tekst

Met dit online systeem wordt dus de gehele Avans organisatie ondersteund en kan het verloop van vragen, aanvragen en storingen goed gevolgd en opgevolgd worden. Deze handige, centraal tool is zo een boost voor de informatie- en servicevoorziening binnen Avans. De ontwikkeling van ServicePunt is onderdeel van de diverse bedrijfsvoeringtrajecten op het gebied van Technologie & Data. Binnen deze Avansbrede trajecten wordt steeds bekeken hoe we met behulp van ICT het leven van medewerkers en studenten eenvoudiger en logischer kunnen maken.

Voortdurend in ontwikkeling

Dagelijks wordt de slimme kennisbank in ServicePunt uitgebreid met informatie zoals de meest gestelde vragen per onderwerp en Tips & Tricks. Zo vind je snel antwoord op je vraag. Bij aanvang van het nieuwe studiejaar wordt de informatie uit de kennisbank ook aangeboden op de 50 informatiezuilen in de Avansgebouwen, zodat deze informatie voor iedereen onder handbereik is. We blijven ServicePunt verder ontwikkelen en gebruiken jullie feedback om continue te verbeteren.

Nieuwsgierig naar wat Servicepunt voor jou kan betekenen? De inlogpagina van ServicePunt bereik je via deze link.

Laat je inspireren!

Verhalen en ervaringen uit de praktijk!

Betrokkenheid en nazorg voor succesvolle implementatie Hireserve

Dit voorjaar is een nieuwe online module voor het werven en aannemen van nieuwe Avans medewerkers geïntroduceerd, Hireserve. Het implementeren van zo’n online recruitmentmodule is een behoorlijke klus. En heel...

Technologie & Data
Meer informatie

Studenten helpen mee met ontwikkeling Avans One

Voor studenten, docenten en medewerkers die tijdens hun studie of werk onderwijsgerelateerde of ondersteunende taken willen uitvoeren en informatie nodig hebben komt er Avans One (voorheen Avans Portaal). Als eerste...

Technologie & Data Onderwijs
Meer informatie

Implementatie Brightspace in volle gang

Het zijn bijzondere tijden, het coronavirus houdt iedereen veelal thuis, en Avans kraakt van de digitalisering. Het team dat verantwoordelijk is voor de implementatie van het nieuwe Leer Management Systeem (LMS),...

1 3