Avans One, wat eraan voorafging!
De ambitie van Avans Hogeschool om een nieuw portaal te ontwikkelen op basis van behoeften van gebruikers was het startpunt voor het projectteam. Een nieuwe digitale wereld voor toegang tot door Avans beschikbaar gestelde toepassingen en cultuurverandering rondom een gezamenlijke werkwijze: meer digitaal, meer delen, meer samenwerken.
Welke weg hebben we bewandeld
Het projectteam heeft ervaringen en behoeften uit de organisatie opgehaald en vertaald naar richtlijnen voor een nieuw ontwerp. Eerst in klein comité en vervolgens validatie en verdieping binnen de organisatie: interviews, co-creatie, workshops en loket on tour. Dit heeft geleid tot richtlijnen voor de digitale wereld. Snel samen te vatten als: naadloos, persoonlijk en verbonden.
De richtlijnen zijn niet ingedeeld per functie en ook niet per rol, maar per activiteit hebben medewerkers andere behoeften. Dit is vertaald naar de 4 werelddelen van Avans die weer zijn uitgewerkt in een scenario. Dit scenario helpt om voor te stellen hoe Avans One zou moeten werken.
Daarnaast heeft het 10 guidelines opgeleverd voor de interactie. Deze kunnen het interactieontwerp sturen in het vervolgproces. De oplossingsrichting zoals gepresenteerd geldt als uitgangspunt voor de verdere ontwikkeling van Avans One.
Avans One Visie
De visie, doelgroepen, producten en doelstellingen van Avans One zijn gebundeld in een PowerPoint presentatie. Je kunt de presentatie downloaden via onderstaande link.